Viptel Kundeservice: Hvad kan vi hjælpe med?

Spørgsmål:

Sidst opdateret den: 11-05-17

Jeg oplever af og til dårlig lyd? Er det hos mig eller jer?


Svar:

Problemet ligger oftest et sted midt imellem.

Viptel vil gerne høre fra dig hvis du har lydproblemer, der er ikke noget værre for Viptel end kunder som har en dårlig telefoni oplevelse. Og vi har erfaringen til at løse problemet.
 
Her er nogle af de spørgsmål som vi vil stille.
  • Hvem oplever dårlig lyd. Er det i din ende, den anden ende eller begge ender?
  • Hvordan dårlig lyd. Er det metallisk, hakker det, er der afbrydelser?
  • Er det hele samtalen som har dårlig lyd, eller kommer det i perioder?
  • Hvor længe har det stået på?
  • Hvornår sker det. Er det alle tidspunkter på dagen?
  • Har du nogle konkrete tidspunkter hvor du har oplevet problemet.
  • Er der sket nogle ændringer i dit internet for nyligt?
  • Har du prøvet at bruge en anden telefon.
  • Hvem leverer internet til dig?
  • Virker dit internet ordentligt, kan du surfe på nettet uden forsinkelser?
  • Er din telefon forbundet via Wifi eller andet trådløst udstyr.
Ting du selv kan gøre for at blive klogere på problemet.
  • Hvis det er muligt, prøv at slukke alt andet udstyr i huset som bruger internet.
  • Sæt din telefon/telefonadapter direkte til dit internet uden om routeren. (ikke muligt hvis routeren fungerer som modem, eller hvis du har fast IP)
  • Prøv at sætte en anden telefon til telefon-adapteren.
  • Prøv at sætte din telefon/telefonadapter til hos naboen eller et andet sted med anden form for internet.
  • Download dette program WinMTR pak filen ud og kør programmet. Indtast Viptels server IP 194.247.61.21, og send et screendump til Viptel efter at det har kørt i en time.
 
Ting Viptel kan gøre.
  • Viptel kan starte en smokeping, som hvert 5 minut sender en sværm af ping pakker mod din IP og måle hvor godt de kommer igennem.
  • Viptel kan starte en smokeping på nogle at de udbydere som internet trafikken mellem dig og os går igennem. Specielt hvis du bor i udlandet er dette nyttigt.
  • Nogle telefoner/telefonadaptere laver når kaldet lægges på en rapport over hvor godt lyden er blevet modtaget.
  • Viptel kan starte en logning af lyden, for at se hvordan den modtages hos os.
 Hvordan løses problemet?
  • Fejlmelding til din internetudbyder.
  • Fejlmelding til Viptels internet partnere.
  • Udskiftning af noget af dit udstyr, telefon, telefonadapter, router.
  • Ny internetudbyder.
  • I nogle tilfælde har det vist sig umuligt, at få en funktionel internetforbindelse. I disse tilfælde kan vi tilbyde en Telefon Transformer, som virker uden internet.


 

Gå tilbage

Få råd og svar af Jakob
Klik her for at bestille et opkald
Bliv ringet op af kundeservice

Bestil et gratis opkald - vi kontakter dig hurtigst muligt.

NB! Din indtastning sendes til os, men gemmes ikke yderligere.

* skal udfyldes.

Bliv kunde hos Viptel

Fordele med Viptel:

  • Billigt
  • Nemt og hurtigt
  • God kundeservice